Istrian Spring Trophy pod vodou, poslední kilometry si vyžádaly hromadný pád přes celou vozovku. Ťoupalík v druhé desítce

Po úvodním prologu závodu Istrian Spring Trophy čekala na závodníky první ostrá etapa dlouhá 168 kilometrů. Závod provázela zima a časté dešťové přeháňky.

Na 17. ročníku letos startuje šestice závodníků složená z Adama Ťoupalíka, Jana Bárty, Matěje Zahálky, Michala Schlegela, Michaela Kukrleho a Jakuba Otruby. „Snažili jsme se téměř hned po startu tvořit skupinky a dostat se do úniku. To se nám podařilo asi až na 60. kilometru, kdy vedoucí skupinka odjela a my na ni ztráceli okolo 4 minut a 20 sekund,“ rekapituluje Adam Ťoupalík. Závodníky provázela hodně snížená viditelnost a nízké teploty. „Museli jsme si často dojíždět pro oblečení, nebylo to úplně ideální,“ dodává Ťoupalík.

                                                                                         

Na 162. kilometru se podařilo týmu Elkov Kasper spojit síly s dalšími týmy a dostat se do úniku a tím sjet náskok na vedoucí skupinku.

                                                                                         

„Zhruba dva kilometry před cílem přišlo poměrně velké klesání, vozovka byla dost pod vodou. Neobešlo se to bez hromadného pádu. Většina z nás zvládla odjet v pořádku, Kuba Otruba si odvezl pár odřenin. Po tomto karambolu jsem zkusil zabojovat, ale nepodařilo se mi to. Odvedli jsme jako tým dost práce jak pro sebe, tak pro jiné, takže doufáme, že se nám podaří získat co nejlepší umístění,“ uzavírá Ťoupalík, který dojíždí na 18. místě. Zítra na jezdce čeká druhá a rozhodující etapa, která končí dlouhým stoupáním do historického centra ve městě Motovun.